انتخابات

وزارت خارجه فلسطین از شورای امنیت خواست تا دست به "تلاش واقعی" برای اجرای اصل حاکمیت قانون بین مللی بر موارد در فلسطین اشغالی بزند.

وزیر امورخارجه فلسطین: شورای امنیت قوانین را به دور از دوگانگی و گزینش‌گرایی اجرا کند

به گزارش قدس انلاین، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای بر لزوم فعال سازی تحریم‌های بین المللی در قبال نقض‌ها و جنایت‌های اشغالگر و حامیان آن و إعمال فشار واقعی بر دولت اسرائیل جهت توقف اجرای سیاستهای استعمارگرانه و نژادپرستانه تاکید کرد.

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، اجرای حاکمیت قانون بین المللی یک روند کامل است و جدایی ناپذیر بوده و نباید به روش گزینشی بر اساس هویت جلاد یا هویت قربانی اجرا شود.

وزارت خارجه فلسطین تعدی‌های مکرر دولت اشغالگر علیه مردم فلسطین و اراضی و دارایی و منازل آنها و مقدسات فلسطین از جمله تشدید تعدی‌ها توسط گروهک‌های شهرک نشین علیه شهروندان فلسطینی را محکوم کرد.

وأشارت إلی أن تلک الحرب التی تطال بشکل ملحوظ هدم المنازل، والمنشآت الفلسطینیة، وتوزیع المزید من اخطارات الهدم، کما حصل فی مسافر یطا، ویحصل بشکل یومی فی الأغوار، وفی عموم المناطق المصنفة “ج”، تهدف إلی “ضرب جمیع أشکال الوجود الفلسطینی فی تلک المناطق”.


وزارت خارجه فلسطین تاکید کرد آنچه که رخ می‌دهد یک جنگ علنی اسرائیل علیه مردم ما و حقوقشان با هدف بستن کامل راه مقابل هر فرصتی جهت تشکیل کشور فلسطین در اراضی خود با پایتخت قدس شرقی است.

وزارت خارجه فلسطین به این مسئله اشاره کرد این جنگ که به صورت آشکارا در تخریب منازل و تاسیسات فلسطینی و صدور اخطارهای تخریب منازل هماند مسافر یطا و اغوار و در سراسر مناطق "ج" رخ می‌دهد با هدف ضربه زدن به تمامی مظاهر حضور فلسطینیان در آن مناطق است.

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که مسئولان اشغالگر از اخطارهای تخریب به عنوان یکی از ابزارهای اشغالگری خود برای محاصره فلسطینیان و جلوگیری از توسعه و پیشرفت عمرانی آنها به ویژه در مناطق "ج" در سایه برنامه‌ریزی اشغالگر در آن مناطق استفاده می‌کنند.

وزارت خارجه فلسطین به هدف قرار دادن روزانه و مداوم مقدسات مذهبی و اسلامی و و در رأس آن مسجد الاقصی اشاره کرد.

وزارت خارجه فلسطین تصریح کرد این امور تاکیدی بر این است که دولت اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو در اجرای برنامه‌های خصمانه خود علیه مردم ما و علیه صلح مصمم است. اما این نقض‌ها و جنایت‌های اشغالگر تنها اصرار مردم ما برای پایبندی به حقوقشان را بیشتر می‌کند.

وزارت خارجه فلسطین تاکید کرد، باید جامعه بین الملل و دولت آمریکا فشار واقعی را بر دولت اسرائیل إعمال کنند تا تشدید تنش خونین خود علیه مردم فلسطین را متوقف کند. دیوان کیفری بین المللی نیز باید هر چه سریعتر تحقیقات خود را تکمیل کرده تا دولت اشغالگر و عاملان جنایت‌ها را مجازات کند. افزایش این جنایت‌ها گواهی بر این است که سال جاری بدتر از سال قبل خواهد بود؛ سال قبلی که خونین‌تر از سال‌های پیشینش بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.